Visité la plage et Carcassonne - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu Visité la plage et Carcassonne - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu

Visité la plage et Carcassonne

Door: suusinmontpellier

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 April 2011 | Frankrijk, Montpellier

Salut mes amis! Wat een gek idee dat ik nu al een week in Montpellier zit, wat vliegt de tijd! De afgelopen dagen heb ik hele leuke mensen ontmoet. Je hebt hier allerlei nationaliteiten, maar de meerderheid van de studenten komt toch wel uit Zwitserland of Nederland. In mijn klas ben ik de enige Nederlandse. Voor de rest vijf studenten uit Zwitserland, één uit Canada, één uit Korea, één uit België en tenslotte nog één uit Engeland. Elke dag zit ik van 09h00 tot 12h15 op school en komende week zal ik ook beginnen met middaglessen op dinsdag, woensdag en donderdag van 13h15 tot 15h50. ’s Ochtends bespreken we veel grammatica en ’s middags wordt er gewerkt aan onze spreekvaardigheid.

Na school heb je nog veel vrije tijd. Zo heb ik al aardig wat uurtjes in het park doorgebracht met een aantal studenten! Het is was hier elke dag rond de 25graden overdag en ’s avonds heb je nauwelijks een vest nodig, zo warm is het! Je hebt veel straatmuzikanten op la Place de la Comédie en ook in het park zit er een man die fantastisch saxofoon kan spelen. Het maakt het zo sfeervol!

Zoals je leest is het ’s avonds nog lang warm en daar maak ik maar al te graag gebruik van! Samen met wat meiden heb ik dinsdag en donderdagavond een terrasje gepakt op een superdruk plein met lounge muziek. Vrijdagmiddag na school zijn we met een gigantisch grote groep naar het strand gegaan. Helaas gingen we niet met de rechtstreekse bus en stond ik een half uur lang tussen bezwete lichamen, maar het was het waard! Het was een hartstikke groot strand waar we met z’n allen het weekend hebben ingeluid! De zee was erg koud en er waren veel krabben, maar dat weerhield mij niet om het water in te gaan. In de avond ben ik uit eten geweest met Sofia (uit Zweden) en Amy (uit Schotland) en daarna toch maar m’n bed ingedoken, want….

De wekker ging om 7h00! Ik had mij namelijk opgegeven voor een excursie naar het Franse stadje Carcassonne! Ik de bus zat ik naast een duitse jongen, Thomas, en we hebben een uur lang in het frans gepraat. Weliswaar met veel moeite, maar een begin is er! Die dag heb ik met een groepje het kasteel bezocht, een terrasje gepakt, door het centrum gelopen en slippers gekocht. In de avond ben ik wezen stappen met alle nieuwe mensen van die dag en een paar van mijn residentie. Het was superrrrr gezellig! We gingen naar een kleine discotheek ‘Cargo’ dat 7 minuten lopen is vanaf mijn residentie. Dat kwam goed uit, want ik was toch moe aan het eind van het feest! Het was een top avond!

Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin! Iedereen is zo sociaal en de stad is prachtig. Ook voel ik me al helemaal thuis in mijn studiootje! Morgen start weer een nieuwe lesweek. Ik ben benieuwd wat voor leuke dingen me te wachten staan! Ik zal het jullie laten weten!

Dikke smakkerd! X Suus

  • 10 April 2011 - 17:30

    Ellen:

    Suus wat klinkt dat allemaal heerlijk! Ben zo blij voor je dat het allemaal super leuk is daar, maar dat kan ook niet anders, jij bent ook zo sociaal!:) Zoals je wel hebt gehoord is mijn verjaardag ontzettend gezellig geweest, ik hoop je nog te spreken op msn! Dikke kus van je 18-jarige zus

  • 10 April 2011 - 17:42

    Laura:

    Suus wat klinkt het heerlijk!! Hoe relaxt, 's ochtends naar school, en 's middags gewoon lekker van de stad en het weer genieten :) Foto's zien er ook mooi uit! Geniet van je zondag en veel plezier weer komende week! Dat je maar veel mag leren :P Dikke kus xx

  • 10 April 2011 - 17:44

    Danique:

    Hee meid! Super gaaf wat je allemaal meemaakt! (: Heerlijk dat weertje. Hier is het ook lekker, maar nog niet zo warm als bij jou, in Montpellier. Haha. Je schrijft trouwens ook heel erg fijn je verhaaltje. Kan niet wachten op je volgende verhaal! Veel plezier morgen op school xxxx

  • 10 April 2011 - 17:54

    Nikki:

    Suus!super leuk allemaal! Ben wel een beetje jaloers hoor ;) lekkr 's ochtemds les en dan lekker op een terrasje :) wat leuk dat je het zo.naar je zo naar je zin hebt! Geniet ervan!! ;) kus

  • 10 April 2011 - 17:58

    Ilse:

    suus wat ziet dat er enorm gezellig uit zeg!!! Echt heel tof! Ik blijf je verhalen volgen meis;) (en oh, ik ben EINDELIJK voor het eerst legaal naar een club geweest in NYC!!)

  • 11 April 2011 - 11:39

    Henriette:

    Hé nichtje, klinkt allemaal fantastisch! Ik heb er zoveel vertrouwen in dat je goed Frans leert, dat ik al een leuk Frans boek voor je heb gekocht. Een strip uit Cote d'Ivoire. Als je in de zomer wat Frans babbelt met je neefje, die op een Franse school zit hier in Cotonou, dan zet je familie grote ogen op... Veel plezier ook! Liefs van je tante

  • 14 April 2011 - 09:23

    (oom)Peter V. N.:

    Hoi Suzanne,
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en veel aardige mensen leert kennen.
    Als ik jouw reisverhalen zo lees en de foto's bekijk, krijg ik de neiging mijn koffer in te pakken.
    Het ziet er fantastisch uit en wat een mooi weer!
    Veel plezier in Frankrijk en au revoir.
    Pierre

  • 14 April 2011 - 22:45

    Jules En Flo:

    Bonjour. Ca va? Cést tres bien dans le montpellier:D J"espere que tu as temps magnifique!! Tes histoires sont tres interessant:p. laten we maar gewoon nederlands praten want dit wordt niks:P Chill dat je het naar je zin heb! Geniet ervan! Xx

  • 15 April 2011 - 12:53

    Nadie:

    Suus!

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En op de foto's is dat zeker te zien! Geniet ervan en succes met je Frans!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Suzanne

Twee maanden Montpellier voor een taalcursus frans!

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 14007

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 24 December 2013

Minor in Mondragon

03 April 2011 - 28 Mei 2011

2 maanden Montpellier

Landen bezocht: