Mon premier jour - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu Mon premier jour - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu

Mon premier jour

Door: suusinmontpellier

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 April 2011 | Frankrijk, Montpellier

Wauw! Wat een superdag!

's Ochtends om 8uur zat ik in een klaslokaal waar ik een presentatie over mijn school I.L.A. en de stad Montpellier kreeg. Alles in het frans. Door de wazige gezichten om mij heen kreeg ik gelukkig niet het gevoel alsof ik de enige was die het niet helemaal verstond! Om 9uur begon mijn eerste les. Een leuke franse leraar kwam binnen en samen met negen medestudenten hebben we wat grammatica doorgenomen.

's Middags heb ik snel even afscheid van m'n vader kunnen nemen. Hij nam het vliegtuig terug naar huis en ik had al een rondleiding door een klein gedeelte van de stad op de planning staan! Na de rondleiding ben ik met een paar studenten op een terras gaan zitten op la Place de la Comédie. Er wordt helaas veel engels gesproken onderling (zoals de meesten weten is dit lastig voor mij), maar ik hoop dat we over een paar weken allemaal wat meer frans durven te praten. Nou moet ik zeggen dat ik wel heel gezellig met een Zweeds meisje heb gekletst in het engels op het terras van onze residentie.

Mijn studio is trouwens super! Genoeg opslagruimte, een groot bureau, keukenblok, eigen wc + douche en een prima internetverbinding!

Vanavond ben ik zelfs al even uit geweest! In mijn klas zit een Vlaamse meid, Geraldine, die al contact had gelegd met een huisgenootje van haar. Zij heeft een grote 'vriendenkring' die regelmatig uitgaat met elkaar. Wij waren toevallig uitgenodigd en daar zei ik natuurlijk geen nee op! Een groep van rond de 15 man verzamelde zich bij een tramstation en samen zijn we naar 'the Australian Bar' gegaan, waar het bier die avond 1 euro was. Toch ben ik vandaag even verstandig geweest en heb samen met Geraldine de tram van 23.00uur weer terug genomen naar het midden van het centrum. Ik ben namelijk erg moe en wil morgen toch wat oppikken in de les! Verstandig hè!

Het contact leggen gaat echt heel snel, gelukkig maar! Al was ik daar ook niet echt bang voor. Ik hoop dat ik deze week alleen nog maar meer mensen ga spreken. Overigens is het hier heerlijk weer! Ik ben vandaag al iets bruiner geworden, yihaa!

Dikke kus, Suus

  • 04 April 2011 - 22:12

    Laura:

    Suuus!! Wat ontzettend fijn om te lezen dat het tot nu toe goed bevalt! Krijg je nou geheel in het Frans les? Is wel wennen, maar zo leer je het wel het snelste en beste :) uiteraard gaat contact leggen snel, had van jou niet anders verwacht ;) en chill dat je nu al uit ben geweest!! Ben benieuwd wie over 2 maanden het bruinste is, ik ben vandaag heel fijn alweer verbrand!! Zat gewoon even huiswerk te maken op de campus, heerlijk in het zonnetje, uurtje later en mn shirtje staat erin :P Lieve suus, geniet ervan en hoop snel weer wat van je te horen!! Xxx

  • 04 April 2011 - 22:14

    Ilse Van Der Plaat:

    Klinkt geweldig leuk meis!! En ben JALOERS op jouw studio zeg!! (En het uitgaan ook natuurlijk). Haha dat van dat contact zoeken lijkt me idd geen probleem voor jou;) Was altijd al jouw ding. Geniet meis! Tot snel!

  • 05 April 2011 - 08:26

    Nikki:

    Leuk allemaal suus! Zag dat je je mail pas na 12en verstuurd had, dus dacht al die heeft het laat gemaakt op der eerste lesdag.. Haha! Leuk dat je snel contact maakt met mensen! :) geniet ervan!! Kus

  • 05 April 2011 - 11:11

    Ingmar:

    Klinkt heerlijk allemaal! Mooi dat je nu al zoveel mensen hebt ontmoet! Niet te bruin worden he, anders wordt ik echt jaloers! Heel veel plezier de komende dagen en ik ga alle verhaaltjes zeker volgen!

  • 06 April 2011 - 07:08

    Sandra:

    Hey Suus,
    Wat leuk om nu al verhalen van je te lezen. En wat leuk dat je al zoveel contact hebt met allemaal mensen, top zeg! Geniet ervan!! Veel succes met je lessen en ik blijf je zeker volgen. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Suzanne

Twee maanden Montpellier voor een taalcursus frans!

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 14007

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 24 December 2013

Minor in Mondragon

03 April 2011 - 28 Mei 2011

2 maanden Montpellier

Landen bezocht: