Joyeux Oacques! (Vrolijk Pasen!) - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu Joyeux Oacques! (Vrolijk Pasen!) - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Suzanne Winkler - WaarBenJij.nu

Joyeux Oacques! (Vrolijk Pasen!)

Door: suusinmontpellier

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 April 2011 | Frankrijk, Montpellier

Het is maandag en iedereen is vrij! Er zijn alweer genoeg plannen voor vandaag zoals een Paasbrunch, naar het strand gaan en een wijnproeverij houden op het terras van onze residentie. Afgelopen weekend heeft het heel veel geregend en kon ik echt niet zonder paraplu de deur uit. Ik ben natuurlijk niet sip binnen gebleven in mijn studio’tje. Lang leven de overdekte winkelcentra en koffiezaakjes!

Elke dag zijn er wel mensen die wat leuks willen doen. Zo ben ik vorige week naar de bioscoop geweest en heb ‘True Grit’ gezien in het engels/frans. Goed te volgen, maar de film zelf was… bijzonder. Die vrijdag ben ik een middagje naar Sète geweest. Sète is een havenstadje aan de Middellandse Zee. Het stadje loopt hogerop en het leek ons een leuk idee om naar boven te lopen. Poeh wat een klim zeg! Het zweet stond op mijn rug! Maar het uitzicht was gaaf en daarna zijn we met z’n allen op een terras aan het water gaan zitten.

Ik ben echt gek op Montpellier. Er is hier zoveel te zien en te doen! Ik ben vaak te vinden in een van de drie grootste parken in de stad. Het valt mij op dat iedereen in is voor een praatje. Zo zat ik even in m’n eentje een boekje te lezen in Parc du Peyrou en binnen een half uur waren er al drie mensen naast mij gaan zitten voor een babbeltje. Ook in de supermarkt kom je niet weg na het antwoord van jouw vraag ‘Où sont les oeufs?’. Meneer begon zijn hele levensverhaal te vertellen (in het frans, bien sur) en ging er natuurlijk vanuit dat ik het allemaal begreep, haha! Nou moet ik zeggen, het gaat me steeds beter af.

Afgelopen vrijdag, toen het nog droog was, ben ik naar Saint Guilheim le Désert geweest. Een klein stadje met een heel mooie oude kerk uit de 15e eeuw, gezellige souvenirwinkeltjes en een oud stadsplein met een terras. Met een groepje van zeven meiden heb ik hier weer een heel leuke dag gehad!

Ik zit alweer helemaal in het schoolritme met de wekker om half 8 en het bevalt mij prima! Ook al ben ik totaal geen ochtendmens. De lessen op school zijn erg leuk. Ik heb nu ook zoveel mensen leren kennen. De pauzes zijn altijd gezellig!

Komend weekend komt mijn moeder op bezoek! Dan zit ik hier alweer vier weken! Ik kan niet wachten om haar alles te laten zien.

Dikke kus, Suus

  • 25 April 2011 - 09:51

    Ellen:

    Heee Suus! Wat leuk om weer eens een berichtje te lezen! Mama en ik hadden het er net nog over ;-) Iedereen is vrij hier vandaag en de oma's komen vanmiddag. Fijn om te horen dat er zoveel gezellige mensen zijn! Veel plezier met mama a.s. weekend! Dikke kus van je zus

  • 25 April 2011 - 10:05

    Mama:

    Lieve Suus,
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven.
    De beide oma's komen straks op visite en die laat ik het ook even lezen.
    Heb heel veel zin om as vrijdag naar je toe te komen.
    Tot gauw !
    Nog een fijne tweede paasdag !
    Liefs, mama

  • 25 April 2011 - 10:09

    Nikki:

    Hee suus! Was alweer een tijdje terug sinds je laatste blog, dacht laatst nog aan :p maar leuk allemaal! Volgens mij is het hier nog mooier weer.. Maar gelukkig blijf je niet sip binnen zitten! :) hopelijk spreek ik je snel weer een x op msn of fb!! :) heel veel plezier!!! Bisous xx

  • 25 April 2011 - 10:56

    Jules:

    Hey Suus goed dat je het naar je zin hebt en nog veel plezier daar! XX

  • 25 April 2011 - 11:30

    Daan:

    Klinkt goed allemaal suus! Leuke foto's ook, Sete ziet er gaaf uit;)
    Veel plezier nog! xx

  • 25 April 2011 - 15:13

    Leanne:

    Oh wat heerlijk dat Frankrijk!! Ziet echt super uit Suus! En alleen maar goed toch, die gesprekjes met lokale mensen! Leer je nog meer van!! Heel leuk dat je moeder langs komt, alvast heel erg veel gezelligheid gewenst! Dikke kus !

  • 25 April 2011 - 15:28

    Ilse:

    Jeetje Suus wat een leuke verhalen weer! Super tof dat je moeder langs komt trouwens!! Tijd gaat snel he als je het leuk hebt?! Enjoy enjoy! (Ik hou het wel bij engels en niet bij frans;))

  • 25 April 2011 - 17:44

    Esther:

    Hee suus!
    leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!
    veel plezier nog!

    xx esther

  • 25 April 2011 - 19:32

    Fam Heerens Haarlem:

    Susanne goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt, geniet er van.

  • 25 April 2011 - 19:39

    Sandra:

    Leuk verhaal weer, Suus! Ook leuke foto's! Veel plezier alvast het weekend met je moeder! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Suzanne

Twee maanden Montpellier voor een taalcursus frans!

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 14009

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 24 December 2013

Minor in Mondragon

03 April 2011 - 28 Mei 2011

2 maanden Montpellier

Landen bezocht: